Plakat Faceless
FAC_1.jpgFAC_2.jpgFAC_3.jpg

Faceless

ein Film von Manu Luksch

SCIENCE FICTION | 2007 | Österreich, Großbritannien | 50 min | Farbe | Video

  • Info
  • Besetzung & Crew
  • Festivals & Preise
  • Biographie
In einer Gesellschaft unter dem reformierten, geschichts- und zukunftslosen "echtZeit Kalender", in der alle gesichtslos sind, bricht bei einer Frau Panik aus, als sie eines Tages mit einem Gesicht aufwacht. Langsam findet sie mit der Hilfe der "Spektralkinder" mehr über die verlorengegangene Kraft und Geschichte des menschlichen Gesichtes heraus und macht sich auf die Suche nach seiner Zukunft.
FACELESS wurde nach den Regeln des "Manifesto for CCTV Filmmakers" produziert. Das Manifest unter anderem, dass am Drehort keine zusätzlichen Kameras verwendet werden dürfen, da die omnipräsente Videoüberwachung (CCTV) ohnehin mitfilmt.

Regie: Manu LukschDrehbuch: Manu LukschKamera: Londons öffentliche VideoüberwachungskamerasMusik: Rupert Huber, Mukul
Produktion: Gabriele Kranzelbinder, Alexander Dumreicher-Ivanceanu
Festivals:
Diagonale 2007
PixelACHE(Helsinki) - 29.3 - 1. 4. 2007


Manu, is a filmmaker who works outside the frame. As practitioner and theorist in interdisciplinary media arts, Manu Luksch was artistic director of the Munich Media Lab (1995-97). In 1998, she co-founded Art Servers Unlimited, the first conference to focus on the creation of independent internet servers as both an arena, and form, of innovative net-based art.In 1999, she founded ambientTV.NET, a crucible for independent, interdisciplinary projects ranging in form from installation through documentary, dance, and theatre, to sound and video composition and live manipulation. 
While exploring narrative formats which push the notion of documentary, such as the online road movie Broadbandit Highway (based on traffic surveillance cam streams), and Virtual Borders (a community film and internet-radio project that spanned five South-East Asian countries), Manu has also been elaborating collaborative, cross- platform performance/ projection pieces that draw together distant geographical and disciplinary spaces. Other recent productions include The Spy School (shown in Tel Aviv/VideoZone Festival, Hull/Speechless, Tallinn/Academy of Fine Arts, amongst other) a series of process-focussed explorations of surveillance and privacy; AV Dinners, a multi-sensory live and streaming gastronomic event, and Stealth Waltz, an online sound project making us of encryption softwares (Ars Electronica).





www.ambienttv.net/content/